Go Down
Top Image

I de små ting frihet I de store ting enighet I alle ting kjærlighet

Velkommen til møte mandag 26. oktober kl. 19.00, med tema "Demens i yngre år".

Vi ønsker velkommen til møte for medlemmer og andre interesserte, i stuen i Madlaveien 13.
Kveldens tema er: Demens i yngre år, foredrag v/Anne Torhild S. Pedersen. Det blir servering og utlodning. Entre kr. 50.
På grunn av koronasituasjonen og eventuell smittesporing må vi ha påmelding til foreningens kontor på tlf 51 52 67 88 eller på foreningens Facebook-side (se arrangement 26. oktober).
Begrenset antall - "første kvinne til mølla".

Velkommen til publikumsbading i varmtvannsbassenget.

Vi er glade for å kunne informere om at vi har startet opp igjen med familiebading på lørdager kl. 10.00, morgenbading for voksne fra kl. 07.30 på onsdager og bading for voksne onsdager fra kl. 13.30.

Det er begrenset antall plasser, og alle må bestille plass på forhånd. Se link under Basseng Tjensvoll. Her finner du også info ifm korona restriksjoner mv.

Adresse: Magnus Karlsonsgt 15, 4021 Stavanger. Tlf 51 87 01 10

Vi har åpent i høstferien.

Velkommen til Stavanger Sanitetsforening

Våre satsningsområder er å fremme kvinners helse- og livsvilkår, å jobbe for at alle barn skal få en trygg og inkluderende oppvekst, og eldre en god alderdom. For at minoritetskvinner skal få delta aktivt i samfunnet og for å stoppe volden mot kvinner.

Det er fortsatt ikke likestilling innen helse, og Sanitetskvinnene kjemper for at kvinner skal få likeverdig tilgang til helsetjenester. Sanitetskvinnene sørger for forskning som redder liv og medvirker til utvikling av ny og bedre behandling. Årlig bidrar organisasjonen med betydelige beløp til lokale formål og forvalter 20-25 millioner kroner årlig til forsknings- og utviklingsprosjekter innen kvinners helse og livsvilkår.

Stavanger Sanitetsforenings bo- og aktivitetssenter

Magnus Karlsonsgt. 15, 4021 Stavanger

Senteret på Tjensvoll inneholder 21 leiligheter for eldre, varmtvannsbasseng med herlige 32-34 grader i vannet, kafé og aktivitetsrom, frisør og fotterapeut m.v.

Helsehus I og II

Stavanger Sanitetsforenings Helsehus I, Schiøtzgt. 5-7, 4008
Stavanger Stavanger Sanitetsforenings helsehus II, Niels Juelsgt. 10, 4008 Stavanger

Helsehus I og II inneholder kurs- og møtelokaler, kantine, gymsal, 48 kontorer som leies ut til helserelatert virksomhet og 18 studenthybler.

Kløverdam damekor

Vår forening har også eget damekor: Kløverdam.
Koret ble stiftet 4. mars 1999, og har som formål å skape trivsel og glede blant medlemmene i foreningen og nærmiljøet. Alle kormedlemmer er forpliktet til å være medlem i Stavanger Sanitetsforening.
Top Image

Møter for medlemmer og andre interesserte

Vår forening har møter for våre medlemmer og andre interesserte, vanligvis den siste mandagen i måneden kl. 19.00, i våre lokaler i Madlaveien 13 eller Schiøtzgt 5 (tidligere Klinikken). På disse møtene er det bevertning, utlodning og alltid et tema.

Alle møtene blir annonsert på denne nettsiden under "Kalender", og på foreningens Facebook-side. Årsprogrammet blir dessuten sendt ut til alle medlemmer som har oppgitt sin epost-adresse.

I år har vi dessverre vært nødt til å avlyse en del av møtene på grunn av myndighetenes vedtak og smittevernregler ifm covid 19-pandemien.
Programmet blir oppdatert fortløpende.

Gå til kalender

Frivillig hjelper

Ved å være frivillig hjelper får man gleden av å være til nytte og glede i et sosialt fellesskap. I tillegg får våre frivillige tilbud om gratis bading ved publikumsbading, rabatt ved leie av senterets selskapslokaler og invitasjon til årlig fest for alle frivillige i senteret.

Ta kontakt med senterleder for nærmere info. Vi er interessert i å komme i kontakt med deg selv om du “bare” har anledning til å hjelpe noen timer en gang i måneden.
Ta kontakt